Fél év krónikája :-)

2011.12.14. 17:10

Sziasztok,
Ahogy telik az idő egyre ritkábban szedem össze magam hogy írjak, pedig mesélnivaló rengeteg van...ez a hely csupa meglepetés még ennyi idő után is.

Felraktam pár új képet:
https://picasaweb.google.com/116104505973733950679/MumbaiVarosEsEletkepek?authkey=Gv1sRgCPjM6Ym0ycCGxgE#

Sokszor jut eszembe hogy, hú, ezt fel kéne rakni a blogra, vagy azt le kéne írni, de persze mikor nekiállok alig ugrik be valami.

A jó hír, hogy túl vagyok az első 6 hónapon (sőt, a héten lesz a 7.hónap hogy kijöttem) és iszonyat gyorsan telik az idő. :) de ezt már írtam korábban is. Novemberben volt itt a családom látogatóban (szülők meg bátyámék, sajna nővéremék nem tudtak jönni). Óriási élmény volt megosztani azt hogy itt milyen is az élet...ezt elmondani úgysem lehet...szóval akit érdekel tessék kifáradni ide!

Ezt a blogrészt a legeknek szentelem, megpróbálom összeszedni a top10 legjobb – legviccesebb dolgot ami itt történt, meg a top 10 legsokkolóbbat, amit nehéz megszokni a mai napig.

Leg-leg-leg...kezdjük a jó dolgokkal:
1. Rengeteg új embert ismertem meg
2. Sikerült magam annyira kipihenni, hogy már nem akarom minden este 8kor elaludni :)
3. Felszedtem 5kg-t...jó, nehezebb is járni, meg valahogy a ruhák összementek...
4. Utazás az országban: Hampi, Kerala, Aurangabad, Goa, Taj Mahal, Delhi
5. Csípős kaját is meg tudok már enni!! :D
6. Riksás utazások – az izgalom, ogy vajon oda visznek-e ahova kértem, mennyivel próbálnak meg lehúzni és vajon karambolozunk-e :)
7. Jóga, karaoke, szórakozóhelyek ahol nem techno megy és minden csak 1.30ig van nyitva tehát még fent is tudok maradni!
8. Rengeteg régi vágyamat megvalósítottam: saját ping-pong asztal, új basszgitár, Wii nintendo, házimozi amihez hozzá lehet kapcsolni az ipodomat, sky +
9. Végre nem én vagyok a legalacsonyabb!!
10. Összebarátkoztam egy nagyon cingár kóborkutyával, aki most már ha meglát mindig odarohan azt remélve hozok neki kaját :) /kezd kutyaformája lenni lassan, most hogy osztozunk az ebédemen/

Azért ezeket kihagytam volna ha lehet:
1. A szagok...a nyílt csatornarendszer semmivel össze ne téveszthető durva szaga
2. Monszun – szakadó eső, a csatornából kiöntött patkányok, az utakon hömpölygő minden...
3. Ételmérgezés és kórházlátogatás
4. A közlekedés a világ legönzőbb emberi között: 2 kocsival is tudnak úgy dugót csinálni hogy tíz percre megáll az élet az út közepén...senki senkit nem enged be, a szabály: akinek nagyobb kocsija van, vagy hangosabban dudál az mehet...nesze neked udvariaskodás, meg közlekedési táblák, lámpák
5. Minden mozifilm elején himnusz, és a film közepén egy 15perces szünet amikor lehet még kaját rendelni...merthogy kihozzák az üléshez...
6. Beton beton hátán, az utakon mérföldes lukak, szinte sehol nincs zöld terület, sétálni nem nagyon lehet
7. Alkoholárak...ihatatlan borok...ez komoly dráma :)
8. Ki korán kell, az itt az út szélén guggoló sorokra lel...és nem szeretném leírni miért gugolásznak...!!
9. Bajusz...miért gondolja azt bárki hogy a bajusz nézhet ki jól??? Magnum kivételével én még nem láttam embert akinek ez jól állt volna!!
10. A sajt, joghurt, fagyi és friss gyümölcs itt sokszor életveszélyes....

Hirtelen ezek jutnak eszembe.

A mai napig furcsa ennyi sérült embert látni, de most már kezdem megszokni. Rengeteg a koldus, ami a rossz, hogy a legtöbb szervezett keretek között van az utcán, tehát hiába adsz neki pénzt, nem marad az övé.

Voltunk egy iskolában látogatni...megdöbbentő milyen körülmények között tanulnak...omlik a vakolat, az udvar gyakorlatilag egy sittel teleszórt kis folt, nincsenek ablakok...és mégis bejárnak a gyerekek tanulni, mert ez az egyetlen lehetőség arra hogy picit jobban boldoguljanak.

Kétféle emberrel találkoztam eddig itt...az egyik csapat, aki tiszta szívéből gyűlöli ezt a helyet, a káoszt, az emberek egoista hozzáállását, az állandó tülekedést, a meleget, a párát és még sorolhatnám. A másik csapat meg le tud itt élni egy életet, rengeteg emberrel találkoztam akik 2-3-4-5-10-20 éve is itt élnek. Akinek pénze van az itt szinte mindent megkap, szolgálók, sofőr és mindenki hajbókol. Mindent házhoz hoznak...pl 1 liter vizet vagy egy sampont, vagy épp egy fej fokhagymát is (persze ezt rendszeresen rendelek :p).
Ami azt illeti én nem látom magam hogy le tudnék itt telepedni. Bombay egyébként sok szempontból nagyon nyitott, vidáman eléldegélnek egymás mellett a muszlimok, hinduk, keresztények. Egymást követik a fesztiválok...valaki mindig ünnepel...ez eleinte egyébként irtó izgi volt, de most már készen vagyok...folyamatosan kornyikál valaki hajnalban az utcán, meg verik a dobokat, táncolnak és ünnepelnek...nem is tudom követni hogy melyik héten éppen ki mit fesztiválozik!

Na most ennyi. Remélem mindenki jól van és találkozunk most így karácsonykor!

Ha mégsem akkor kellemes karácsonyt és boldog új évet!! :)
Pussz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása